måndag 27 juli 2009

Att drabbas av en psykopat! Del 2.




Om du nu har läst föregående inlägg, då kan du forsätta här!



Nemia hade ju lånat pengar. Hon förväntade sig att jag skulle återkräva pengarna. Hon kunde ju inte förstå att jag inte ville göra det med hänsyn till barnen.

En psykopat vet inte vad hänsyn till andra är. Och, som varande en fullfjädrad psykopat ut i fingerspetsarna, så vet hon inte vad det innebär att ta hänsyn till de egna barnen ens. Hur skulle hon då kunna tro annat än att jag skulle kräva pengarna åter?

Alltså måste hon göra något åt det.
Och hon hade en plan!
Om jag fick besöksförbud, då kunde jag inte kräva tillbaka pengarna. Smart tänkt!

Men det krävs ju något för att få igenom ett besöksförbud. Alltså måste hon hitta på något.

Hon gick ned på polisstationen för att tala med en kriminalinspektör.






En normal människa hade nog förlorat fattningen, men inte Nemia!
En normal människa hade nog förlorat fattningen, men varför, vadå?

Jo, kriminalinspektören var den som hade förhört henne när hon hade misshandlat och trakasserat en lamdsmaninna ett par år tidigare. Kriminalinspektören var Kay Kälveberg. Han borde ju ha reagerat med skepsis till vad Nemia sa, men icke!

Det nu Nemia sa var att jag hade skickat hotfulla sms till henne. Men det fanns inga som Nemia kunde visa honom. Och han ville inte ens se dem. han trodde på hennes ord!
Men, det var inget som räckte till besöksförbud och det hände ingenting med den saken.

Men det låg sparat som en anteckning hos polisen och därmed låg det mig i fatet, fast det inte fanns några sådana sms.

Kriminalinspektör Kay Kälveberg hade redan gjort sig till dräng åt den psykopat som han bara ett par år tidigare hade bidragit till att hon dömdes för misshandel!

Kay Kälveberg är säkert en person som har ambitionen att göra ett gott arbete. Därför är han ett offer för en psykopat i och med att han gjorde henne denna drängtjänst som började med denna notering om sms, som han aldrig fick se för att de inte fanns!

Är det elakt att hänga ut Kay på detta viset?
Eller är det rätt att han får läsa om hur lätt han tog allt vad hon sa för sanning?
Jag menar att man måste sköta sitt jobb på ett noggrannt sätt och då duger det inte att tro på någon bara för att den snyftar och ser liten ut.
Det kan ju vara lögn trots det.



Nu var detta inte det enda som Kay gjorde och Kay var inte heller den enda drängen i Nemias stall.
Mer kommer i nästa inlägg!
Ja, faktiskt, det är många drängar som ska betas av i denna skräckens historia som regisserades av Nemia Pekki!

Inga kommentarer: