söndag 2 augusti 2009

Lång tunga åt alla!




Kanske för att det är lite sommartorka på redaktionerna, men nu skriver EXPRESSEN om Ingela Jansson, Sveriges kanske mest framgångsrika bedragerska.
Det är så klart en fullfjädrad psykopat. Ingen annan kan dupera på det viset, som hon gör. Och det krävs avsaknad av samvete, noll moral och kalla nerver, allt det som kännetecknar psykopater!

Spekulanten-tanten, en vän till mig, skrev om detta i sin blogg för ett bra tag sedan. Hon skrev om åklagaren, Jakob Holmberg. Det ledde till att han reagerade och skrev flera kommentarer. Det var givande, må jag säga, att läsa konversationen med honom.

Göteborgs tingsrätt blev totalt duperad av Ingela Jansson.
Det är inget konstigt med det.

Göteborgs tingsrätt består av fullkomligt obildade personer. Gå dit och lyssna och hör själv hur deras inkompetens kommer i dagen stup i kvarten. Bättre gratisnöje får man leta efter.
Alltså, när Ingela Jansson börjar pladdra begriper de ingenting. De fattar inte att det är en psykopat. Nej, det fattar de inte!

Hjälp mig.

Var är det lättast att hitta en psykopat?
Jo, i fängelse!
Och hur kommer de dit?
Jo, genom att de blir dömda av en domstol!

NU HAR JAG JUST LJUGIT FÖR ER!

Var är det lättast att hitta en psykopat?
Inte i fängelserna, nej!
Nej, inte i fängelserna!

Var är det lättast att hitta en psykopat?
Psykopater hittar du lättast i domstolarna!
De ljuger om allt!
Faktum är att de ljuger när det inte ens behövs!
De ljuger sig fria som inga andra och undgår därmed ofta straff.

De kan också sitta som målsägare. Det är banne mig inte sällan som det förekommer. Och därför finns det så många oskyldigt dömda!

Så, poängen är den att i domstolarna sitter det varenda dag psykopater och ljuger och duperar. De sitter som åtalade och de sitter som målsägare.
Konstigt att de inte får sittsår så som de sitter i domstolarna, dag ut och dag in!

Alltså!
Ja, det måste komma ett litet alltså efter detta!

Alltså, eftersom det är i domstolarna som dessa psykopater oftast kan hittas, då borde väl psykopati vara något väldigt välbekant fenomen i dessa domstolar, eller?
Det är väl domstolarna som är de givna experterna på psykopati, kan jag tänka!

Om jag lämnar in min bil på verkstad förväntar jag mig att det är en bilmekaniker, som kan sina saker, som lagar bilen.

När en person kliver över tröskeln till en tingsrätt eller en hovrätt, då borde man ju förvänta sig att man där har en viss beredskap och att man vet vad man bör iaktta för att avslöja om det kan handla om en psykopat även vid just detta aktuella fall.
Och alldeles oavsett på vilken stol personen sitter, misstänkt och åtalad eller som målsägare eller vittne!

Men tyvärr, så är nu inte fallet.
Ingen blir så trodd som en psykopat och ingen ljuger så hejdlöst som just en psykopat!
Och inga är så oförberedda som domstolarna!
Inga frikänns så ofta som psykopaterna!
Inga döms oskyldiga så ofta som när psykopaten sitter som målsägare!
Och inga tror sig göra ett så gott och perfekt jobb som våra domstolar!

Hjälp mig!

Nu skriver alltså EXPRESSEN om Ingela Jansson. Det är inte första gången det berättas att hon har en lång bedrägerikarriär bakom sig. Det kan omöjligen ha varit okänt för domstolen!

Och det är inte första gången det skrivs hur hon lurade skjortan av Göteborgs tingsrätt.

I tingsrätten i Göteborg satt nu Ingela Jansson åtalad för en mängd bedrägerier. Dessa, hör och häpna, påstår Ingela Jansson har begåtts på grund av påtryckningar från Naserligan!
Och de fantasifulla lögnerna går tingsrätten på!

Hjälp mig, min skapare!

Hur naiva kan man få vara när man varendaste dag sitter och lyssnar på psykopater?

Ingela Jansson är inte mer rädd för Naserligan än att hon kan sitta och vittna mot dem!
Hur skulle då Naserligan kunna utöva påtryckningar mot henne.
Hon som inte är rädd för Fan själv.

Det är ju ett utmärkande drag hos alla psykopater, frånvaron av rädsla, kalla nerver, flackt känsloliv och en skrämmande brottsbenägenhet!

Göteborgs tingsrätt förstår ingenting.
Den låter sig duperas fullständigt!
Göteborgs tingsrätt kan inte lägga ihop ett och ett.
Man köper allt rakt av!
Och, just därför dömer de Ingela Jansson till skyddstillsyn, trots att hon var åtalad för grovt bedrägeri!

(Det stämmer inte ens med gällande lagstiftning att döma till skyddstillsyn! Alltså, rätten blir så totalt bortkollrad av Ingela Jansson att man inte ens är uppmärksam på att man åsidosätter vad lagen föreskriver! Man blir så bortkollrad att man inte klarar av att göra det jobb man rutinmässigt gör varenda dag!)

Var är det lättast att hitta en psykopat?
I våra domstolar!

Var borde kunskapen vara som bäst, när det gäller psykopater?
I våra domstolar!

"Hon lyckades lura tingsrätten att försätta henne på fri fot efter den sista rättegångsdagen. Och jag kan själv inte förstå att jag inte överklagade beslutet."
Det säger åklagaren, Jakob Holmberg.

Nej, just det. Han förstår inte. Han förstår lika lite som Göteborgs tingsrätt, att av psykopater blir man både duperad, lurad och manipulerad.

Frågan är, när ska man lära sig något om störningen?
När ska man lära sig något om de som så ofta sitter i salarna, ibland som åtalade och ibland som målsägare?

I min blogg GOGILOL beskriver jag just hur en psykopat, Nemia Pekki i Tuve, Göteborg, duperade alla!
Hon duperade två polisassistenter, två läkare, kriminalinspektören, två åklagare, en domare och fyra nämndemän.

Sedan upprepades allt i hovrätten. Läs bloggen!

Domaren, rådman Kjell Nilsson, han var direkt partisk redan innan jag fick svara på frågor.
Ja, redan innan det kom till förhandling!
Jag nekades att kalla vittnen, men Nemias vittne behövde aldrig ens infinna sig till förhör.
Allt togs per telefon!

Ingen fick se det tvivelaktiga trynet på en mytoman, Nemias "vittne", Margareta Jarmark. Hon som hade en blogg där hon påstod att hon tjänade storkovan i ett bemanningsföretag. Att hon var sjuksköterska, jobbade i Norge och bodde i insatslägenhet, hade bil, husvagn och sommarstuga. Men hon tog bort den där metrobloggen, "NATTOCHDAG", när grannarna började reagera på alla lögnerna. Och de gillade nog inte att de kallades för tattare och bodde i ett tattarområde!

Som sagt, detta "vittne", som Nemia visste att skaffa fram, var det ingen som såg.
Allt togs på telefon!

Hjälp mig, min skapare!

Vad är det för rättsväsende vi har i Göteborg?
Jag bara undrar!
Och jag undrar också, är inte detta en bild på en missbrukare?


Hur hade hennes trovärdighet som vittne varit om hon var tvungen att visa sig?
Vad är det för rättsväsende vi har i Göteborg?Det kan ni läsa om i tidskriften FÖRSVARAREN, som advokat Stig Centerwall ger ut!

Inga kommentarer: