onsdag 12 augusti 2009

Att drabbas av en psykopat! Del 3.


Läs först föregående inlägg!

Och om du nu har läst både del 1 och 2, då kan du gå vidare här i texten!
Välkommen!

Nu kommer vi till steg två i Nemias ondskefulla plan som gick ut på att jag skulle få besöksförbud avseende henne.
Hon trodde ju att jag skulle kräva att hon skulle betala tillbaka det hon hade "lånat". Och som varande en fullfjädrad psykopat så hade hon självklart aldrig sådana planer. Det har aldrig psykopater. Såleds har inte fröken Pekki det heller.

Men hon hade alltså andra planer, som skulle göra det omöjligt för mig att fråga efter pengarna. Nu gällde ju inte det som hon tidigare hade sagt: "Jag betalar tillbaka med tvåtusen i månaden, och med ränta också!"

Jag visste ju inte då att det var en psykopat. Och så som det är med alla andra fullfjädrade psykopater, så är det också med Nemia.

Alla löften är som skrivna i vatten!

Hon hade alltså en plan!
Del två av den planen var dags att sätta i verket. Hon ringde mig och bad mig komma för att diskutera lånen.
Men hon öppnade inte!

Och vad skulle det tjäna till?

Bara Nemia visste och Kay Kälveberg skulle gå på det. Javisst, han skulle komma att tro på hennes lögner utan att ens kolla upp om det stämde.

Om det var sant som Nemia sa till honom, då skulle ju bevisen finnas där. Det kunde vara planterade bevis, planterade av Nemia, men det skulle i alla fall finnas något att dokumentera!

Kriminalinspektör Kay Kälveberg skrev ned allt som Nemia sa, men han kontrollerade ingenting!
Nej, det räckte så gott att få höra Nema berätta om det.


Jo, det räckte, fast att Kay tyckte att "hon är väl inte som hon ska?" som han senare sa till mig.

Nu slutar jag här för den här gången.
Följ den rafflande sanna historien i nästa inlägg!

Inga kommentarer: