måndag 19 oktober 2009

Si och så i rättsväsendet.

Just nu kopierar jag all text i den GOGILOL som blogs.se har stoppat. Den är fortfarande tillgänglig att läsa på nätet.

Jag kopierar allt för att eventuellt redigera och ge ut i bokform en dag.

Jag följer också upp länkar. Allt detta är nästan ett sisyfosarbete, men jag hoppas bli klar innan bloggen eventuellt inte längre alls är tillgänglig.

Så här långt efter att jag skrev GOGILOL kan jag inte minnas vart varje länk gick. En av länkarna visade sig gå till SVT och handlade om en sol-och-vår, d. v. s. exakt vad Nemia utsatte mig för, bland annat.

SVT skriver (länken behöver du endast klicka på om du vill kontrollera att det stämmer):

"Bedragare åtalas igen
Trots att han dömts flera gånger och just nu avtjänar ett fängelsestraff för bedrägeri och skattebrott, fortsätter Arne Vulkan från Lysekil, att lura folk på pengar. Tillvägagångssättet är återigen det klassiska ”sol och vår”.
Den här gången åtalas Vulkan för att förra året ha lurat av en kvinna 335 000 kronor, dessutom misstänks han för ytterligare tolv fall av bedrägerier.
Det mesta av pengarna lurade Vulkan av kvinnan för drygt ett år sen - samtidigt som han åtalades och dömdes till femton månaders fängelse och fem års näringsförbud."


Märkligt är att det som är olagligt för Arne Vulkan, det är lagligt för Nemia!
Jo, det är sant!

Jag har polisanmält Nemia, men får bara svaret att det inte är brott som hon har begått, eller att det i vart fall inte faller under allmänt åtal.

Det beslutet togs av kammaråklagare Elisabeth Trouvé och hon får gärna förklara sig i en kommentar. Hon får gärna förklara varför samma gärning kan vara åtalbart i vissa fall men inte i andra!

Bilden, "Nemis" drängar. Just det. På den tiden kallade jag Nemia för "Nemi" i min blogg. Men för att varna andra för henne så föredrar jag nu skriva hennes riktiga förnamn.

En fråga som sysselsätter mig hela tiden, det är varför Nemia alltid backas upp av hela rättsväsendet. Alltid, vad hon än gör. Hon backas upp på ett rent märkvärdigt tjänstvilligt sätt!

Inga kommentarer: